Saturday, February 12, 2011

Indahnye ShiSya


Ini lah blog pertama aku...
Tapoc Shisya sebagai pembuka bicara...
Kerana ianya telah menjadi isu terkini...

Berdasarkan pengalaman aku... shisya memang seronok...
mengasyik kan... menggairahkan... menyeronokan...

3 comments:

  1. sy selalu tgk most of our students suka shisya n lepak2....x kurang gak hebat ngan kaum wanita juga suka shisya....tp apa sebenarnya hukum menghisap shisya???adakah ianya sama dengan menghisap rokok???....lg satu apa pandangan masyarakat tentang shisya especially 2 women????...kengkawan please give any ideas????

    ReplyDelete
  2. assalam...

    aku menda yg dgn sewaktu dgn rokok ni memang antiseptik ar... tak kira rokok or shisya hasilnya sama... cuma cepat atau lambat je kesannya...

    shisya nmpak macam tak bahaya tp mungkin sebaliknya...

    ini yg aku jumpa :

    Menghisap shisha dan rokok dan segala jenis-jenisnya termasuk dalam perkara-perkara yang diharamkan kerana kedua-duanya mengandungi kemudaratan yang banyak. Pakar-pakar perubatan telah menjelaskan kesan-kesan buruk kedua-dua perkara tersebut (hisap shisha dan rokok). Sesungguhnya Allah swt telah mengharamkan ke atas orang Islam melakukan sesuatu yang memudaratkan mereka. Oleh itu adalah wajib bagi mereka yang menghisap shisha atau rokok supaya berhenti dan berwaspada daripada perbuatan tersebut kerana firman Allah swt:

    يسئلونك ماذا أُحل لهم قل أُحل لكم الطيبات

    Maksudnya: Mereka bertanya kepadamu (Muhamad), "Apakah yang dihalalkan bagi mereka"? Katakanlah, "Yang dihalalkan bagi kamu adalah yang baik-baik. (al-Maidah: 4)

    selanjutnya :
    http://muis.ismaweb.net/2010/04/hukum-hisap-shisha/

    ReplyDelete